Gezien het feit dat de meeste website bezoekers (zowel nieuw als terugkerend) zal het land op uw homepage alvorens iets anders te doen, relevantie en leesbaarheid zijn van cruciaal belang. Meer dan 50% van de zakelijke websites nog steeds niet over hun contactgegevens duidelijk vermeld op hun website. Vele malen, dit is alles wat uw bezoekers zijn op zoek naar.

Bottom line: maak het gemakkelijk voor hen om contact met u op te nemen. Hoe meer graven en klikken ze moeten doen zal waarschijnlijk ergeren ze en ze zullen snel ontslaan uw bedrijf. Nogmaals, eerste indrukken zijn super belangrijk voor de website van uw bedrijf. Als uw website er niet visueel aantrekkelijk uitziet, zal een groot percentage van uw bezoekers uw bedrijf niet eens een kans geven, ook al bent u misschien wel de beste en enige logische optie voor hen.

Visuele inhoud zoals afbeeldingen, video’s en logo’s zijn vaak veel boeiender en helpt uw bezoekers te visualiseren wat u aanbiedt. Kijkers kunnen bijvoorbeeld tot 95% van de informatie van een video bewaren, vergeleken met slechts 10% van hetzelfde bericht in geschreven vorm. U hoeft de pagina’s niet te overbelasten met video’s en afbeeldingen, maar beelden van hoge kwaliteit zullen een enorme impact hebben.

Het is 2020, uw website moet meer zijn dan een online billboard. Als u wilt dat uw website een inkomstenmagneet voor uw bedrijf wordt, dan is een duidelijke en dwingende oproep tot actie uw beste hoop om ze in de juiste richting te duwen.

Een call-to-action kan een van de volgende zijn; abonneer je op onze nieuwsbrief, koop nu, start je proefperiode, meld je aan voor een voorgerecht, maak een lidmaatschap aan, vraag een terugbel aan, vraag meer informatie aan, bel of download een bestand. In werkelijkheid gaat de lijst maar door. Weten wat u wilt dat de bezoekers nu doen is een cruciale stap op het pad naar conversie. Als er niets anders, een duidelijke CTA zal de aandacht te grijpen, zelfs wanneer de gebruiker is afromen van de info.