Voordelen van in home office gebruik te maken van een goed intranet

Niet alle bedrijven maken al gebruik van een intranet. Over het algemeen doen wat grotere bedrijven dit eerder dan kleinere bedrijven. Dat is natuurlijk logisch te verklaren, omdat er meer informatie nodig is voor meer verschillende medewerkers. Maar in principe kan een intranet voordeel bieden voor elk bedrijf. Helemaal wanneer daar op de juiste manier gebruik van wordt gemaakt. Helemaal nu we allemaal vanuit huis werken. Wil jij weten waarom? Wij geven verschillende voordelen om daar nu gebruik van te maken. 

Nieuwe starters vanuit home office

Wanneer je bij een nieuw bedrijf begint dan kost het altijd wat tijd om bekend te worden met de werkzaamheden en de andere medewerkers. Maar wanneer je moet beginnen vanuit home office dan wordt alles plotseling nog een stuk ingewikkelder. Het ontdekken van de werkzaamheden en het leren kennen van de medewerkers zijn zaken die, tot op zekere hoogte, via een intranet gedaan kan worden. Voor elke werknemer kan er namelijk een klein profiel worden gemaakt met een foto en de nodig informatie over die persoon. Verder kunnen starters hier natuurlijk alle nodig informatie over het bedrijf vinden. 

Medewerkers in contact houden met elkaar

Events zijn er het afgelopen jaar een stuk minder geweest, maar daarvoor in de plaats zijn er online events gekomen voor werknemers. Het intranet is een goede manier om wat events te organiseren en te zorgen dat mensen met elkaar in contact blijven. Om nog een stap verder te gaan kun je ook gebruik maken van het social intranet van AFAS om de sociale contacten tussen mensen zoveel mogelijk te bewaren, ook tijdens thuiswerken. 

Je medewerkers op de hoogte houden

Doordat iedereen vanuit huis werkt horen mensen ook steeds minder informatie over het bedrijf zelf. Dat terwijl het belangrijk is om mensen verbonden te houden met het bedrijf door ze goed te informeren over alles wat interessant kan zijn voor de werknemers. Zo kunnen financiële cijfer hier worden gepubliceerd of kan er bijvoorbeeld een wekelijkse of een maandelijkse nieuwsbrief worden geplaatst met de nodige informatie op het intranet. 

Andere bedrijfsprocessen koppelen

Naast de bovenstaande zaken kun je er ook voor zorgen dat er andere bedrijfsprocessen en zaken worden gekoppeld aan het intranet. Projecten, de voortgang, financiële zaken en informatie over klanten zijn allemaal zaken die hieraan kunnen worden gekoppeld. 

Wil je nog meer informatie lezen voor een succesvol intranet? Lees dat deze 5 pijlers voor een succesvol intranet op Frankwatching.

3 belangrijke redenen om uw klanten relatiegeschenken te geven

Veel bedrijven zien de waarde van relatiegeschenken voor klanten niet goed in. Vaak blijft het bij een kerstpakket die vaak gevuld is met eten. Een kaartje met ‘bedankt voor afgelopen jaar, we zien aankomend jaar weer met plezier tegemoet’. Ondanks dat het een leuk gebaar is, zijn dit soort geschenken eerder normaal dan bijzonder om te geven. Tussen de kerstpakketten van andere is heel moeilijk om een bijzonder plekje in het hart of hoofd te krijgen. Ga dus voor een verassing, een geef uw klant spontaan een relatiegeschenk. Hieronder geven we graag vijf belangrijke redenen aan om een relatiegeschenk te geven:

1.     Toon empathie en medeleven

Zoals hierboven al is beschreven, geef niet alleen kerst een leuk cadeau maar wees oprecht en geef zomaar een relatiegeschenk. Toon dat u empathie en medeleven hebt met het bedrijf. Dit kan door blij te zijn met de goede resultaten van het bedrijf of juist in economisch mindere tijden door een hart onder riem te steken.

2.     Van formeel naar informeel

U herkent het vast wel op een verjaardag of andere bijeenkomst. Het ijs moet eerst gebroken worden met leuke grap voordat er pas een leuke en gezellige sfeer komt. Deze metafoor kunt u wellicht ook zo zien met uw klanten. Indien u in de juiste branche zit met leuke klanten is dit wellicht leuk om te doen. Ga voor een leuke, ludiek en grappig relatiegeschenk. Er is online heel veel keuze waardoor er altijd wel een passend relatiegeschenk bij ziet.

3.     Laat zien welke koers u vaart

Door het geven van een leuk relatiegeschenk kunt u als bedrijf goed laten zien welke koers er gevaren wordt. Gaat u bijvoorbeeld voor het eerst exporten? Geef met een passend relatiegeschenk aan dat u dit heeft bereikt. Wilt u binnen het bedrijf verduurzamen? Geef duurzame relatiegeschenken aan uw klanten. Door de drastische verandering via een relatiegeschenk door te geven weet u zeker dat de klant hiervan op de hoogte is. Want op een drukke werkdag wordt de mail nog weleens niet gelezen. Een leuk relatiegeschenk daarentegen niet. Pak de aandacht om iets aan het licht te brengen.

6 dingen die uw bedrijfswebsite vereist als u serieus wilt worden genomen

Gezien het feit dat de meeste website bezoekers (zowel nieuw als terugkerend) zal het land op uw homepage alvorens iets anders te doen, relevantie en leesbaarheid zijn van cruciaal belang. Meer dan 50% van de zakelijke websites nog steeds niet over hun contactgegevens duidelijk vermeld op hun website. Vele malen, dit is alles wat uw bezoekers zijn op zoek naar.

Bottom line: maak het gemakkelijk voor hen om contact met u op te nemen. Hoe meer graven en klikken ze moeten doen zal waarschijnlijk ergeren ze en ze zullen snel ontslaan uw bedrijf. Nogmaals, eerste indrukken zijn super belangrijk voor de website van uw bedrijf. Als uw website er niet visueel aantrekkelijk uitziet, zal een groot percentage van uw bezoekers uw bedrijf niet eens een kans geven, ook al bent u misschien wel de beste en enige logische optie voor hen.

Visuele inhoud zoals afbeeldingen, video’s en logo’s zijn vaak veel boeiender en helpt uw bezoekers te visualiseren wat u aanbiedt. Kijkers kunnen bijvoorbeeld tot 95% van de informatie van een video bewaren, vergeleken met slechts 10% van hetzelfde bericht in geschreven vorm. U hoeft de pagina’s niet te overbelasten met video’s en afbeeldingen, maar beelden van hoge kwaliteit zullen een enorme impact hebben.

Het is 2020, uw website moet meer zijn dan een online billboard. Als u wilt dat uw website een inkomstenmagneet voor uw bedrijf wordt, dan is een duidelijke en dwingende oproep tot actie uw beste hoop om ze in de juiste richting te duwen.

Een call-to-action kan een van de volgende zijn; abonneer je op onze nieuwsbrief, koop nu, start je proefperiode, meld je aan voor een voorgerecht, maak een lidmaatschap aan, vraag een terugbel aan, vraag meer informatie aan, bel of download een bestand. In werkelijkheid gaat de lijst maar door. Weten wat u wilt dat de bezoekers nu doen is een cruciale stap op het pad naar conversie. Als er niets anders, een duidelijke CTA zal de aandacht te grijpen, zelfs wanneer de gebruiker is afromen van de info.

Hoe moet een website voor kleine bedrijven eruit zien?

Het bovenstaande zijn vragen die veel kleine bedrijven zich zullen stellen als het gaat om het ontwikkelen van hun eigen websites. Ze weten dat ze moeten worden op het web, ze weten dat er potentiële waarde voor hun bedrijf in het zijn op het web, maar hun niet helemaal zeker hoe of wat afgezien van de noodzaak van een website.

Dit artikel is gericht op het helpen van kleine bedrijven effectief gebruik van het web en om hun eerste website up and running en werken voor hen (of om een bestaande site te herontwikkelen). We zullen gebruik maken van een reeks stappen die kunnen helpen elke kleine bedrijven plan zijn website en helpen om dat bedrijf een effectieve website te creëren.

Geloof het of niet, het definiëren van het doel van de website is iets dat vaak over het hoofd gezien door veel kleine bedrijven als het gaat om het plannen van hun website. In de eerste plaats is dit omdat de meeste kleine bedrijven denken dat ze weten wat ze willen, maar omdat ze niet hebben gedefinieerd, ze vaak missen het merk.

Simpel gezegd, alleen door het definiëren van het doel van uw website u ooit beoordelen of uw website succesvol is geweest of niet, of wat je moet doen om het succesvol te maken!

Onze unique selling point (USP) – met andere woorden wat doet het bedrijf beter dan wie dan ook, of eenvoudiger – waarom je zaken met ons zou moeten doen (dit kan een factor zijn – “we zijn de goedkoopste”, of het kan een combinatie van factoren zijn – “we bieden de beste service in uw gemeenschap tegen de beste prijzen”

Een belangrijk ding om na te denken over hier is dat het internet wordt gedreven door “inhoud”. Google en andere zoekmachines index pagina’s op basis van wat ze “denken” er over op basis van de pagina’s inhoud. Daarom is het van cruciaal belang om de juiste inhoud op uw website te krijgen, uit te leggen wat je doet, waar je bent, enz.

Gebruik uw website voor kleine bedrijven om invloed te krijgen op de concurrentie – Ontgrendel wat er in zit

Er zijn veel arsenal tools van een klein bedrijf, maar veruit de grootste is de Business Website. Zonder een zakelijke website voor The Small Businessman, kan het heel moeilijk zijn om uw volledige groeipotentieel te bereiken. Er zijn veel voordelen vergrendeld in uw zakelijke website. De sleutel is om ze te vinden en het potentieel van uw website te ontgrendelen om een geldmachine voor uw bedrijf te zijn. Kijk of deze 5 elektrische hulpprogramma’s het potentieel kunnen ontsluiten dat zich in uw website bespeelt.

De structuur van een small business website kan worden ontworpen om een focus te brengen op wat belangrijk is voor uw bedrijf en om u meer business. Met behulp van de juiste plaatsing van zaken als opt-in formulieren, video’s, foto’s, pop-up pagina’s, landingspagina’s, kleurenpaletten, Facebook & Twitter aandelen & enquêteformulieren kan je website niet alleen leuk & spannend maken om visueel te zien, maar het kan ook verkeer verplaatsen en doorstromen naar verschillende pagina’s van je website.

Website design & structuur kan klanten ertoe brengen winkelwagentjes te kopen, die de verkoop kunnen stimuleren. Grote afbeeldingen op een website van een fotograaf of kunstenaar kunnen helpen om werk beter te laten zien. De juiste kleurplaatsing op uw webpagina’s kan de aandacht van uw klanten richten en de verkoop, een speciale kortingsbon of een enquêteformulier markeren dat uw klant wilt invullen. Welke strategieën u ook kiest om te gebruiken, zorg ervoor dat u uw website ontwerpt met een beetje meer aandacht voor het ontwerp & de structuur van de website om zaken te doen.

De Small Business Website is de primaire tool om de stem van uw bedrijf te delen. Uw zakelijke website moet worden vanuit uw oogpunt. Hoe of wat uw bedrijf. Dus hoe doe je dit allemaal op een website?