Niet alle bedrijven maken al gebruik van een intranet. Over het algemeen doen wat grotere bedrijven dit eerder dan kleinere bedrijven. Dat is natuurlijk logisch te verklaren, omdat er meer informatie nodig is voor meer verschillende medewerkers. Maar in principe kan een intranet voordeel bieden voor elk bedrijf. Helemaal wanneer daar op de juiste manier gebruik van wordt gemaakt. Helemaal nu we allemaal vanuit huis werken. Wil jij weten waarom? Wij geven verschillende voordelen om daar nu gebruik van te maken. 

Nieuwe starters vanuit home office

Wanneer je bij een nieuw bedrijf begint dan kost het altijd wat tijd om bekend te worden met de werkzaamheden en de andere medewerkers. Maar wanneer je moet beginnen vanuit home office dan wordt alles plotseling nog een stuk ingewikkelder. Het ontdekken van de werkzaamheden en het leren kennen van de medewerkers zijn zaken die, tot op zekere hoogte, via een intranet gedaan kan worden. Voor elke werknemer kan er namelijk een klein profiel worden gemaakt met een foto en de nodig informatie over die persoon. Verder kunnen starters hier natuurlijk alle nodig informatie over het bedrijf vinden. 

Medewerkers in contact houden met elkaar

Events zijn er het afgelopen jaar een stuk minder geweest, maar daarvoor in de plaats zijn er online events gekomen voor werknemers. Het intranet is een goede manier om wat events te organiseren en te zorgen dat mensen met elkaar in contact blijven. Om nog een stap verder te gaan kun je ook gebruik maken van het social intranet van AFAS om de sociale contacten tussen mensen zoveel mogelijk te bewaren, ook tijdens thuiswerken. 

Je medewerkers op de hoogte houden

Doordat iedereen vanuit huis werkt horen mensen ook steeds minder informatie over het bedrijf zelf. Dat terwijl het belangrijk is om mensen verbonden te houden met het bedrijf door ze goed te informeren over alles wat interessant kan zijn voor de werknemers. Zo kunnen financiële cijfer hier worden gepubliceerd of kan er bijvoorbeeld een wekelijkse of een maandelijkse nieuwsbrief worden geplaatst met de nodige informatie op het intranet. 

Andere bedrijfsprocessen koppelen

Naast de bovenstaande zaken kun je er ook voor zorgen dat er andere bedrijfsprocessen en zaken worden gekoppeld aan het intranet. Projecten, de voortgang, financiële zaken en informatie over klanten zijn allemaal zaken die hieraan kunnen worden gekoppeld. 

Wil je nog meer informatie lezen voor een succesvol intranet? Lees dat deze 5 pijlers voor een succesvol intranet op Frankwatching.