Voor ondernemers en bedrijven is het contact met klanten de basis van de bedrijfsvoering. De communicatie en het kanaal dat hiervoor gebruikt wordt moet effectief en functioneel zijn. Het is dan ook niet verwonderlijk dat tussen alle mogelijke communicatiekanalen telefonie nog steeds de populairste manier is van communiceren van bedrijven met klanten en derden. Op het gebied van zakelijke telefonie is de laatste jaren een hoop veranderd. Fysieke telefooncentrales met ISDN-lijnen verdwijnen langzamerhand en steeds meer bedrijven kiezen voor zakelijke telefonie via het internet. Deze manier van telefonie wordt ook wel aangeduid met VoIP, wat staat voor Voice over IP.

Tip: VOIP doorschakelen – Belfabriek.be

 

Bellen via internet wordt steeds populairder zowel particulier als zakelijk

Steeds meer mensen bellen via het internet op zowel zakelijk als particulier gebied. Mensen kiezen steeds vaker voor een whatsapp gesprek in plaats van bellen naar een telefoonnummer en steeds minder huishoudens hebben een vaste telefoon. Ook binnen bedrijven is deze trend nog steeds gaande. Aan het bellen via VoIP zitten zeer veel voordelen. Om te beginnen boet je niks aan kwaliteit van het gesprek of geluid ten opzichte van een vaste lijn. Een ander voordeel wat voor zeer veel bedrijven een motivatie is, zijn de kosten. Het bellen via het internet is aanzienlijke goedkoper en levert soms tot wel honderden euro’s besparing op. VoIP gaat allemaal online en de telefooncentrale bevindt zich dan ook niet op de fysieke locatie van het bedrijf, maar is gevestigd in een online opslag of cloud die beheerd wordt via een externe server beheerd door de aanbieder. Gedoe met kabels binnen het kantoor is dan ook verleden tijd. De bestaande internet verbinding kan eenvoudig gebruikt worden voor het aansluiten van het netwerk.

Uitgelicht: https://www.belfabriek.be/artikelen/voip-diensten

 

Verbeterde efficiency met een VoIP systeem

Naast de voordelen op het gebied van de kosten en de kwaliteit, is er ook op het gebied van efficiëntie een behoorlijke winst te boeken. Veel aanbieders van VoIP bieden de mogelijkheid aan om keuzemenu’s in te stellen die het zeer makkelijk maken om klanten door te schakelen via een computer naar de juiste afdelingen. Dit zorgt ervoor dat klanten beter en sneller geholpen kunnen worden en de service aanzienlijk verbeterd. Een ander voordeel, is de mogelijkheid om doorschakelen naar een mobiele telefoon in te stellen. Hiermee is de locatie van de werknemer irrelevant en kunnen mensen vanaf overal waar er een internetverbinding werken. Je opent hiermee de mogelijkheid om vanaf huis te kunnen werken aan je medewerkers en het is een stuk eenvoudig om de bereikbare uren voor klanten te vergroten, zodat ze